Jeśli kiedykolwiek otrzymałeś złą fryzurę , wiesz, jak frustrujące i żenujące może to być. Może to na chwilę zepsuć Twoje życie. Złe strzyżenie to czasem wina fryzjera lub stylisty wykonującego pracę, ale równie często wina leży po stronie klienta. Nierealistyczne oczekiwania, słaba komunikacja lub nieprzyjazne usposobienie mogą prowadzić do złych doświadczeń. Zebraliśmy dla Ciebie kilka wskazówek, które pomogą Ci upewnić się, że Twoja fryzura będzie taka, jak chcesz.

Umów się na wizytę

Po pierwsze, umów się na wizytę. Niektórym może się to wydawać oczywiste, ale salony fryzjerskie i salony, w których można się umówić na wizytę, zazwyczaj mają wyższy standard obsługi klienta. Salony oferujące wizyty są nastawione na wielkość sprzedaży i jako takie, są bardziej skłonne do pośpiesznego wykonywania usług, starając się wykonać jak najwięcej fryzur. Umówienie się na wizytę daje pewność, że fryzjer lub stylista nie będzie czuł potrzeby pośpiechu i da Ci wystarczająco dużo czasu, aby wykonać usługę z dbałością o szczegóły.

Ważne jest, aby być na czas na umówioną wizytę i zadzwonić z dużym wyprzedzeniem, jeśli nie zamierzasz jej odbyć.

Bądź miły

Bądź również miły. Istnieją trzy osoby, na które nigdy nie chcesz być zły: fryzjer, tatuażysta i lekarz. Powinieneś zawsze starać się traktować fryzjera lub stylistę z szacunkiem i przyjaznym nastawieniem, nawet jeśli osoba obcinająca włosy nie odwzajemnia tego uczucia. Osoba obcinająca włosy może zrujnować Twoją fryzurę, dlatego ważne jest, aby miała o Tobie pozytywne zdanie. Obejmuje to również słuchanie jej. Fryzjerzy i styliści są przeszkoleni i opłacani, aby wiedzieć, jakie fryzury najlepiej podkreślą Twoją twarz i uwydatnią Twoje cechy.

Gdy stylista coś Ci zasugeruje, posłuchaj go. Łatwo jest pozostać w strefie komfortu, wykonując tę samą fryzurę rok po roku. Nie bój się jednak nieco ją zmienić. Jeżeli nie podoba Ci się fryzura, zawsze będzie odrastać. Pamiętaj jednak, że klienci, którzy są hojni w kwestii napiwków, często otrzymują preferencyjne traktowanie przy rezerwacji terminów i przywiązują większą wagę do szczegółów podczas wykonywania usługi.

Przynieś zdjęcie referencyjne

Jeśli masz konkretny styl, o który Ci chodzi, zawsze najlepiej jest zabrać ze sobą zdjęcie, aby upewnić się, że fryzjer lub stylista wie dokładnie, czego chcesz. Bądź jednak realistą. Jeżeli nie jesteś Bradem Pittem, Twój stylista nie sprawi, że będziesz wyglądać jak on. Wzorowanie się na sławnych osobach przy wyborze fryzury jest w porządku, ale ważne jest, abyś realistycznie podchodziła do oczekiwań wobec stylisty. Jeżeli nie jest to realistyczne, dobry fryzjer lub stylista powie Ci o tym, a następnie zaproponuje alternatywne rozwiązania, które będą dla Ciebie odpowiednie.

Umów się na wizytę w środku dnia

Nikt nie jest w najlepszej formie z samego rana lub pod koniec dnia. Dlatego umów się na wizytę w środku dnia. Wiele salonów pracuje o tej porze wolniej, a Twój stylista będzie miał więcej czasu, aby poświęcić Ci więcej uwagi.

Nigdy nie próbuj "wcisnąć się" na koniec dnia. Pojawienie się na pięć minut przed zamknięciem salonu prawie zawsze gwarantuje pracę w pośpiechu. Pamiętaj, że fryzjerzy i styliści również lubią wychodzić z pracy na czas.

Oczywiście, utrzymanie świetnie wyglądającej fryzury wymaga czegoś więcej niż tylko dobrej komunikacji z fryzjerem lub stylistą, ale stosuj się do tych podstawowych wskazówek, a będziesz mieć przynajmniej początek.