Ci mieszkańcy cyberprzestrzeni, którzy są młodzi, młodzi duchem lub mają nastolatków, bez wątpienia słyszeli o World of Warcraft firmy Blizzard Entertainment, lub WoW, jak powszechnie wiadomo wśród wtajemniczonych w jego tajemnice. WoW nie jest najnowszym z tego, co nazywa się MMORPG (Massively Multiplayer Online Role Playing Games), ale z pewnością jest najbardziej popularny.
Za niewielką miesięczną opłatą w wysokości ok. 12 USD możesz dołączyć do ok. 9 milionów innych graczy w wirtualnym świecie online. Po zapisaniu się możesz stać się czarnoksiężnikiem, szamanem, wojownikiem lub którąkolwiek z mnóstwa stereotypowych postaci, które wyszły z kart Tolkeina, Fiest lub Eddingsa.
A co daje ci twoja miesięczna dziesięcina dla Imperium Blizzarda? Cóż, jesteś w stanie zabijać różnorodne potwory i podejmować się różnych "questów" w pogoni za zdobywaniem kolejnych poziomów, by móc zabijać potężniejsze potwory i zdobywać ładniejsze, bardziej błyszczące i mocniejsze bronie. Chociaż ten opis jest uproszczony, to opisuje istotę gry.
Więc czy jest to zabawa? W rzeczy samej. WoW dostarcza miłej odskoczni i relaksu od harówki codziennego życia dla tych, którzy są w stanie odrzucić swoje bardziej uzależniające skłonności i grać godzinę lub dwie tygodniowo. Ale wielu graczy tak nie robi i spędza większość swojego wolnego czasu grając.
Więc dlaczego ta gra jest tak wciągająca? Dlaczego jest tak popularna, że ponad 100.000 chińskich graczy "farmuje" złoto w grze i sprzedaje je innym graczom za prawdziwe, namacalne pieniądze? Częściowo być może ze względu na aspekt społeczny, możesz iść na questy z innymi postaciami granymi przez ludzi ze wszystkich zakątków globu, plus dodatkowym bonusem dla wielu jest to, że nie ma znaczenia czy jesteś gruby czy chudy, nosisz 2" grube okulary czy masz zaczeskę. Twój 70 poziom Szamana daje Ci siłę i szacunek wśród innych graczy, niezależnie od tych rzeczy.
Popularność gry wynika również po części z faktu, że zapewnia ona wysoki poziom eskapizmu, którego wielu ludzi szuka, aby złagodzić odczuwalny bezsens codziennego życia. W tym przypadku gra z pewnością dostarcza, z ludzi grających na dzień (lub dni) w czasie, zatrzymując się tylko w celu złagodzenia pragnień natury i chwycić kolejny kawałek pizzy.
Punkt zainteresowania dla bardziej spostrzegawczy dusza jest być może, dlaczego gry takie jak te są tak popularne w pierwszej kolejności? Być może wynika to z faktu, że stajemy się bardziej materialnie bogatym, ale emocjonalnie zbankrutowanym społeczeństwem. Intymność, że szukamy znajdujemy coraz trudniej osiągnąć z rodziną i przyjaciółmi może być poszukiwany przez naszych cyfrowych alter ego. Ale podobnie jak w przypadku wiadomości tekstowych, czy ta komunikacja na odległość naprawdę robi nam przysługę na dłuższą metę? Czy nie lepiej byłoby spędzić ten czas praktykując Świadomość Kryszny?