Oceniający i Percepcjoniści różnią się znacznie w sposobie podejmowania decyzji i podejściu do życia. Podczas gdy osoby oceniające preferują strukturę i rutynę, osoby spostrzegawcze cenią sobie spontaniczność i możliwości. Te różnice w stylach mogą powodować konflikty w miejscu pracy. Polityka biurowa jest często źle postrzegana jako nic więcej niż zbiór zachowań, w których jedni ludzie próbują awansować kosztem innych. Nie musi tak jednak być. Politykę biurową można postrzegać jako system, w którym ludzie współpracują, aby osiągnąć cele, a zrozumienie typologii osobowości w odniesieniu do Osądzających i Spostrzegawczych stanowi doskonały początek.

Komunikacja

Jeśli chodzi o komunikację, łatwo o nieporozumienia pomiędzy Oceniającymi i Spostrzegawczymi. Oceniający lubią jasne, jednoznaczne stwierdzenia, na podstawie których mogą działać. Z drugiej strony, Perceiverzy mają większy komfort z niejednoznacznością. Kiedy osoba oceniająca mówi osobie spostrzegającej, w jaki sposób chciałaby, aby zadanie zostało wykonane, osoba spostrzegająca może pomyśleć, że osoba oceniająca jest władcza lub nawet arogancka. Może być również odwrotnie. Kiedy Osoba Postrzegająca przekazuje zadanie Osobie Oceniającej, Osoba Oceniająca może być sfrustrowana tym, co słyszy jako niepewność i brak jasnych parametrów.

Polityka biurowa - w negatywnym znaczeniu - daje o sobie znać, gdy osoba oceniająca lub postrzegająca skarży się przełożonemu lub współpracownikom na to, co postrzega jako wady drugiej osoby. Aby polityka biurowa przynosiła korzyści dla całego biura, Oceniający i Osoby Postrzegające muszą starać się zrozumieć różne style komunikacji drugiej osoby i nie zakładać najgorszego na podstawie różnic między nimi. Na przykład, Osoba Oceniająca, kiedy przekazuje zadanie Dostrzegającemu, może spróbować pozostawić element otwarty, który świadczy o zaufaniu do zdolności Dostrzegającego do wykonania zadania. Analogicznie, Odbierający, kiedy odnosi się do zadania dla Oceniającego, może starać się być tak jasny, zwięzły i bezpośredni, jak to tylko możliwe.

Współpraca

Niezbędnym elementem wydajnego biura jest praca zespołowa, ale nie da się jej osiągnąć, jeśli ludzie nie będą starali się dostrzegać w sobie nawzajem tego, co najlepsze, aby wspólnie pracować. Oceniający często postrzegają Dostrzegających jako niezorganizowanych, a Dostrzegający często postrzegają Oceniających jako nieelastycznych. Obie te cechy są postrzegane jako negatywne, ale kiedy osoby oceniające postrzegają "niezorganizowanych" jako "przystosowanych", a osoby spostrzegawcze jako "nieelastycznych" jako "zdecydowanych", każdy typ osobowości jest bardziej skłonny docenić cechy, które uzupełniają jego własne, a praca zespołowa ulega poprawie.

Ucząc się współpracować ze sobą, osoby oceniające i spostrzegawcze przyczyniają się do budowania ducha zespołu. Na przykład, osoba oceniająca może niecierpliwić się w stosunku do osoby postrzegającej za jej zamiłowanie do zatrzymywania się, aby powąchać przysłowiowe róże w drodze do zamknięcia projektu. Jeśli zamiast tego Oceniający zwróci uwagę na to, jak otwartość Dostrzegającego na nowe możliwości może ostatecznie wzmocnić projekt po jego zakończeniu, wtedy będzie bardziej skłonny postrzegać różnice jako sposób na współpracę, a nie konflikt. Podobnie, Osoba Postrzegająca, która nie lubi terminów, może nauczyć się dyscypliny od Osoby Oceniającej, która potrafi odfiltrować czynniki rozpraszające, gdy zagrażają one jej efektywności.

Rozwiązywanie sporów

Po obu stronach, przy rozwiązywaniu sporów potrzebna jest empatia, a nie osąd. Jeśli najlepsze oblicze polityki biurowej - współpraca - ma zostać wydobyte, zarówno osoby oceniające, jak i spostrzegawcze muszą starać się spojrzeć na sprawy z punktu widzenia drugiej strony. Kiedy te dwa typy osobowości starają się zrozumieć siebie nawzajem bez wydawania negatywnych osądów, mogą wymieniać się perspektywami i wyobrażać sobie, jak każdy z nich mógłby się czuć w sytuacji drugiego. W ten sposób mogą pracować nad zminimalizowaniem zachowań i reakcji, które denerwują się nawzajem.

Oto przykład: Oceniający nie lubią być rozpraszani w swojej pracy. Często dążą do skoncentrowanego sprintu do mety. Perceivers, z drugiej strony, mają skłonność do zbaczania ze ścieżki w celu zbadania nieoczekiwanych dróg. Oceniający powinni być cierpliwi dla Perceiverów, kiedy chcą pójść boczną drogą, a Perceiverzy powinni być wyrozumiali dla Oceniających, kiedy są bardzo skupieni na swojej pracy i nie chcą, aby im przerywano.

Osądzanie i Spostrzegawczość to preferencje, nie są absolutami. Dla Oceniających, uporządkowanie i struktura są preferencjami, ale Oceniający są zdolni do elastyczności, kiedy jest to konieczne. W podobny sposób, Spostrzegawczy preferują swobodę, ale potrafią radzić sobie z terminami, kiedy jest to konieczne. Oceniający i Percepcjoniści mogą się uzupełniać, maksymalizując strukturę i spontaniczność, które są niezbędne w produktywnym środowisku biurowym.