Czy jesteś die-hard trener siły, lub dopiero zaczynasz swoją podróż fitness, istnieje wiele powodów, które mogą być na polowaniu na wielki trening cardio. I chociaż istnieje wiele ćwiczeń cardio, które są dobre dla ciała i umysłu i niekoniecznie wymagają prysznica po treningu, czasami po prostu chcesz mieć żywy trening, który sprawi, że poczujesz spalanie.

Kickboxing

Kickboxing rzuca wyzwanie całemu ciału, a zwłaszcza rdzeniowi. "Ponieważ kickboxing jest naprawdę treningiem całego ciała, zajmuje całą twoją uwagę, pozwalając ci w pełni zanurzyć się w tej chwili" - mówi Zhang.

Przybliżone spalanie kalorii na godzinę dla osoby ważącej 145 funtów: 657

Joga

Joga jest znana przede wszystkim ze swojego uspokajającego, łagodnego efektu rozciągania. Mimo to, poszczególne style, takie jak Ashtanga i Vinyasa, lub Power Yoga, łączą siłę i szybsze przepływy. "W tym stylu jogi będziesz się ciągle ruszać przez cały czas trwania treningu, co podniesie Twoje tętno i sprawi, że krew będzie płynąć" - mówi Zhang.

Przybliżone spalanie kalorii na godzinę dla osoby ważącej 145 funtów: 230

Skakanka

Skakanie na linie jest doskonałe dla układu krążenia, koordynacji i zdrowia kości. Możesz łatwo włączyć skakanie na linach do rozgrzewki lub schłodzenia albo wykorzystać je jako główny element treningu cardio. Jump ropes są niedrogie, przenośne i łatwe w użyciu.

"Jednym z powodów, dla których uwielbiam skakać na skakance jest to, że można ją podnieść, aby szybko wykonać ćwiczenia o wysokiej intensywności w dowolnym momencie w ciągu dnia. Kiedy mam krótką przerwę między spotkaniami lub muszę się poruszać po zbyt długiej pracy przy komputerze, nie muszę poświęcać się całej rutynie treningowej; mogę po prostu chwycić linę i skakać przez kilka minut" - mówi Zhang.

Przybliżone spalanie kalorii na godzinę dla osoby ważącej 145 funtów: 789

skakanka

Jazda na rowerze

"Jazda na rowerze jest świetna dla zdrowia układu sercowo-naczyniowego, mniej obciąża kolana i stopy niż bieganie, a dodatkowo może służyć jako doskonały i przyjazny dla środowiska środek transportu" - mówi Zhang.

Używanie roweru do transportu pomaga włączyć trening cardio do codziennej rutyny i oszczędza paliwo.

Przybliżone spalanie kalorii na godzinę dla osoby ważącej 145 funtów, jadącej na rowerze z prędkością 12 mil na godzinę: 526

Trening na bungee

Nowość na rynku, trening na bungee pozwala Ci skakać i latać w powietrzu, a wszystko to przy fantastycznym treningu.

Treningi na bungee są odpowiednie dla początkujących, którzy chcą ćwiczyć w stylu powietrznym. Uprząż jest przymocowana do sufitu za pomocą elastycznych linek, co pozwala na trening z wieloma ruchami przypominającymi taniec i podskakiwanie, co podnosi tętno, a jednocześnie nie wpływa negatywnie na organizm.

"Ponieważ treningi na bungee mają duży wpływ na ruchy, nawet osoby cierpiące na niektóre rodzaje zapalenia stawów, leczące urazy lub inne rodzaje bólu mogą często znaleźć bezpieczny sposób na wykonanie treningu na bungee" - mówi Zhang.

Przybliżone spalanie kalorii na godzinę dla osoby ważącej 145 funtów: 500

Wspinaczka po schodach

"Wspinaczka po schodach to świetny trening cardio z minimalnym wpływem na stawy. Ćwiczę wszystkie mięśnie nóg, a także angażuję mięśnie rdzenia" - mówi Robinson. Robinson najchętniej korzysta ze schodołazu rano, aby się obudzić i przygotować na cały dzień.

Jeśli nie masz dostępu do maszyny do wspinania się po schodach, możesz uzyskać taki sam lub lepszy trening, korzystając z dowolnego biegu po schodach, w pomieszczeniu lub na zewnątrz.

Przybliżone spalanie kalorii na godzinę dla osoby ważącej 145 funtów: 526

Spacer na bieżni z nachyleniem

Chodzenie na bieżni o dużym nachyleniu to trening cardio o minimalnym wpływie na stawy. "Odkryłem, że chodzenie po pochyłości spala więcej kalorii niż jogging lub bieganie w neutralnej postawie" - mówi Robinson.

Podobnie jak schody, bieżnie ustawione pod kątem pracują nad każdym mięśniem nóg i pośladków. Robinson wykorzystuje ten trening, aby przygotować nogi do podnoszenia ciężarów.

Przybliżone spalanie kalorii na godzinę dla osoby ważącej 145 funtów: 591

Trening Tabata

Tabata to styl treningu o wysokiej intensywności, w którym ćwiczymy tak intensywnie, jak to tylko możliwe, przez krótkie okresy, po których następuje krótka przerwa przed ponownym rozpoczęciem treningu. Do treningu można włączyć każdy rodzaj intensywnego ruchu, który podnosi tętno podczas okresów pracy.

"Używanie Tabaty zapewnia mi maksymalny wysiłek podczas wykonywania konkretnych ćwiczeń. Jeśli nie mam włączonego zegara Tabaty, mam tendencję do odpoczywania o wiele dłużej niż powinienem. Ale kiedy ten timer się wyłączy, bez względu na to, jak bardzo jestem zmęczony, od razu wracam do sesji cardio" - mówi Robinson.

Robinson poleca ćwiczenia takie jak burpees: "Uwielbiam włączać wariacje burpee podczas wykonywania kardio HIIT. To szybko podnosi moje tętno i nie ma sposobu, aby oszukać to ćwiczenie" - mówi. Inne doskonałe ćwiczenia do Tabaty to przysiady z wyskokiem, wysokie kolana, wspinaczka górska, skoki na skakance i łyżwiarstwo boczne.

Trening Tabata powinien być wykonywany przez krótkie okresy, nigdy przez godzinę. Przybliżone spalanie kalorii w ciągu 20 minut dla osoby ważącej 145 funtów: 300

Liny bojowe

Liny bojowe to zabójcze narzędzie do funkcjonalnego treningu całego ciała. "Battle ropes to jeden z najlepszych testów na poziom cardio" - mówi Robinson. Lubi łączyć battle ropes z metodami treningowymi w stylu Tabata, aby uzyskać maksymalny wpływ.

"Jest to doskonały sposób na podniesienie tętna, aby zapewnić maksymalne spalanie tłuszczu" - mówi Robinson. Battle ropes to przede wszystkim ćwiczenia na ramiona i rdzeń, ale wiele ruchów angażuje wszystkie mięśnie Twojego ciała. Możesz z nich korzystać nawet z partnerem.

Przybliżone spalanie kalorii w ciągu 20 minut dla osoby ważącej 145 funtów: 225

Kettlebells

Robinson szczególnie uwielbia kettlebells ze względu na ich wszechstronność. "Włączenie ich do moich procedur HIIT pomaga mi skupić się na stabilizacji mojego rdzenia i pokazuje, które obszary mojego ciała są dominujące lub słabe", mówi.

Kettlebells budują siłę i masę mięśniową, jednocześnie podnosząc tętno, podkręcając metabolizm w procesie. "Ogólnie rzecz biorąc, jest to wymagające narzędzie, z którego korzystam, aby wykonać świetny trening całego ciała" - mówi Robinson.